• Wtorek, 25 czerwca 2019r.

Zdrowe białko

Produkty wysokobiałkowe

O spożywaniu zdrowego, pełnowartościowego białka należy pamiętać każdego dnia. Białko powinno stanowić bowiem około 20% każdego posiłku. Warto więc stawiać na ryby, drób, orzechy, nasiona i warzywa strączkowe. Z kolei mleko i produkty mleczne powinno spożywać się w maksymalnie 2 porcjach na dzień. Przy tym jedna porcja to szklanka mleka lub pół szklanki jogurtu naturalnego.

Kilka wskazówek, o których warto pamiętać:

  • obiady z drobiem składzie należy jeść maksymalnie 4 razy na tydzień,
  • posiłki obiadowe z rybą należy jeść 2 razy na tydzień,
  • w pozostałe dni warto stawiać na orzechy, nasiona i warzywa strączkowe oraz produkty zbożowe, aby zapewnić organizmowi potrzebne aminokwasy,
  • nabiał powinien być półtłusty - odtłuszczony nie ma witamin rozpuszczalnych w tłuszczach - witaminy A i D.

Biało to bardzo istotny składnik codziennej diety. To ono buduje mięśnie, kości i jest składnikiem włosów oraz skóry. Białko tworzy enzymy i hemoglobinę odpowiedzialną za transport tlenu we krwi.

Spożywanie czerwonego mięsa

Ograniczyć należy przy okazji spożywanie czerwonego mięsa. Warto unikać ponadto wędlin produkowanych przemysłowo. Ich spożywanie zwiększa ryzyko chorób serca, cukrzycy, otyłości oraz raka okrężnicy.  Odstawić należy jogurty owocowe, słodkie serki i desery mleczne.

Osoby, które nie mogą spożywać nabiału wcale nie muszą się obawiać niedoboru białka w organizmie. Wystarczy jeść sezam, orzechy, rośliny strączkowe oraz produkty takie jak mleko sojowe.

Jak wprowadzić różne źródła białka do diety?

Jogurt naturalny warto łączyć z owocami, płatkami i orzechami. Wówczas można odżywiać się smacznie i zdrowo przez cały czas. Na drugie śniadanie dobrym rozwiązaniem jest spożycie jogurtu naturalnego z orzechami czy owocami.

Warto jeść zdrowe burgery i pasty kanapkowe przygotowywane na bazie roślin strączkowych np. fasoli, soczewicy czy ciecierzycy. Osoby, które nie przepadają za rybą mogą postawić na ryby w formie filetów, nuggetsów czy pulpecików rybnych, które należy dobrze przyprawić - pieprzem, solą i ziołami.

Share :

Może Cię zainteresować

Zdrowie w zbożu

"Głodnemu chleb na myśli". Tak głosi jedno z powiedzeń. Jeśli jednak decydujemy się na chleb, to tylko na...

Jaką herbatę kupić?

Herbata jest napojem na świecie drugim po wodzie. Głównie kojarzy się nam z torebkami, które zalewamy wodą...